ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Günümüzde teknoloji, bilgi ve iletişim alanında yaşanan büyük gelişmeler firmaları küresel bir rekabete sürüklemektedir. Dünya ticaretinin küreselleşmesi ve bilinçlenme ile birlikte müşteri beklentileri en üst seviyeye ulaşmıştır .İşletmelerin ayakta kalabilmeleri ancak tüm sektörlerde müşteri ihtiyaç ve beklentilerine uygun mal üretiminin veya hizmetin sağlanmasıyla gerçekleşebilmektedir. Bu sebeple, kuruluşlarda, tasarım aşamasından başlayarak üretim, pazarlama ve satış sonrası hizmetlere kadar tüm aşamaları kapsayan ve sürekli iyileşmeyi hedefleyen Kalite Yönetim Sistemi’nin uygulanması bir şart haline gelmiştir.
ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi ile Ürün ve hizmetin müşteri ve yasal şartlara uygunluğu ile ilgili olarak güvence verirken kalite sisteminin en etkin şekilde yönetilmekte, aynı zamanda firmanın müşteri memnuniyeti, risk yönetimi, sürekli iyileştirme şartlarının değerlendirilmektedir.
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİNİN FAYDALARI
- Uluslararası geçerliliğe sahip ISO 9001 belgesi ile;
- Yeni pazarlara açılma imkanı sağlayarak, küresel rekabet gücünün artması,
- Kuruluşun kalite imajının ve müşterilerin güveninin artması
- Müşteri odaklı yaklaşım ile müşteri şikayetlerinin azalması, müşteri memnuniyeti ve bağlılığının artması
- Uluslararası ticari avantajlardan yararlanma,
- Verimliliğin ve karlılığın artması
- Firmada kalite anlayışının artması ile Ürün-Hizmet sunumunda tutarlı bir yapı sergileme,
- Faaliyetlerin daha iyi planlanması, sorunların daha hızlı çözülmesi ile etkin bir yönetim ile hatalardan ve kalitesiz işten kaynaklanan maliyetlerin azalması
- Sistematik ve yönetsel bir altyapı ile kurumsallaşmanın sağlanması,
- İşlerin ilk seferde doğru yapılmasını kolaylaştırmak, genel performansın sürekli iyileşmesi,
- Süreçler ve fonksiyonlar arasındaki tanımlanmış işleyii ie organizasyon içinde iletişimin, sağlıklı bilgi akışının sağlanması,
- Çalışanların katılıma teşvik edilmesi sağlanmaktadır.
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİNİ KİMLER KULLANABİLİR / UYGULAYABİLİR?
ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi, kurumsallaşmak ve devamlı olarak gelişmek, rekabet gücünü arttırmak isteyen küçük, orta ve büyük ölçekli firmalar, İmalat Sektöründen Hizmet Sektörü’ne kadar Üretim, Tasarım, Hizmet, Teknik servis Organizasyon vb uygulamaları yapan, tüm Kamu kurumları, özel şirketler(otomotiv, sağlık, ithalat, ihracat ,vakıflar, dernekler, sivil toplum kuruluşlarında uygulanabilir.
2 kişilik bir Muhasebe veya avukatlık şirketi de, bir hastane veya muayenehane de, yüzbinlerce üyesi olan bir siyasi parti veya spor kulübü de ISO 9001: 2015 Yönetim Sistemi Belgesi alabilir
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ DANIŞMANLIĞI FAYDALARI
ISO 9001 süreci için bir danışmandan destek alan kuruluşlar, bu yönetim sistemini en doğru şekilde devreye alıp, kısa sürede etkin hale getirebilmektedir.
ISO 9001, kendi içinde birçok madde, kural ve ilke içerdiğinden; bütün bunların her birinin doğru şekilde anlaşılması ve eksiksiz olarak yerine getirilmesi gerekmektedir. Bu nedenle, ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Danışmanlık çalışmalarında işletmeler, standardın maddeleri konusunda teorik bilgi sahibi olabilmekte, uygulamaları konusunda pratik yapabilmektedirler.
DANIŞMANLIK İÇERİĞİ
Zeugma Akademi firmalarda kalite yönetim sisteminin geliştirilmesi ve uluslararası standartlara uygun seviyeye ulaştırılması için 10 aşamalı bir süreçte danışmanlık hizmeti vermektedir.
1. Aşama: Mevcut Durum ve Süreç Analizi sonrası Yol Haritasının Belirlenmesi
2. Aşama: Şirket Politika, Hedef ve Stratejilerinin Belirlenmesi
3. Aşama: Kalite Yönetim Sisteminin Detay Tasarımı ve Uygulama Planı
4. Aşama: İlgili eğitimlerin Planlanması Ve Uygulanması
5. Aşama: Proseslerin İncelenmesi, Yeterli ve Etkin Dokümantasyon Hazırlığı
6. Aşama: Uygulamaya Geçiş
7. Aşama: Ön Denetimve İç Denetimler ile Sistemin Etkinliğinin Kontrolü ve Raporlama
8. Aşama: Gereken Düzeltmelerin Organizasyonu
9. Aşama: Yönetimin Gözden Geçirmesi 10.Aşama:Belgelendirme Başvurusu ve Denetim
Tüm bu aşamalar sırasında, yöntemimiz; mevcut yapıyı, ISO 9001 standardı gerekliliklerine uyarlamaktan öte, verimliliği ve etkinliği arttıracak şekilde süreçleri yeniden tasarlamak ve daha danışmanlık hizmetinin başında belirlenen hedeflere ulaşılmasını sağlamaktır.