TURQUALITY
Tekstil ve hazır giyim, otomotiv, elektronik, gıda gibi rekabetçi sektörlerimiz açısından ihracatta markalaşmanın önemi gün geçtikçe daha da artmaktadır.TURQUALITY®, ülkemizin rekabet avantajını elinde bulundurduğu ve markalaşma potansiyeli yüksek olan firmalarımızın, üretimden pazarlamaya, tedarik zincirinden satış sonrası hizmetlere kadar bütün süreçleri kapsayacak şekilde kurumsallaşmalarını sağlayarak global bir oyuncu olabilmelerini amaçlayan devlet destekli ilk ve tek markalaşma programıdır. Programın diğer amaçları ise; Türk markaları aracılığıyla global düzeyde pozitif Türk global ürün ve hizmet imajının oluşturulması, lokomotif markalar aracılığıyla Türkiye’deki marka bilinci ve farkındalığı yaratmak ve markalaşma eko-sistemini büyütmektir. Bu yönüyle TURQUALITY®, Türk markalarının Süper Ligi niteliğine sahiptir.
TURQUALITY® programının hedeflerine baktığımızda; program kapsamında bulunan firmaların yönetim birimlerine yönelik eğitim desteği vermek, global Türk markaları yaratabilmek için
firmaların ve markalarının gelişimlerine yönelik strateji, operasyon, organizasyon ve teknoloji danışmanlığı çalışmaları ile destek olmak, markalaşma potansiyeli olan firmalara global bir marka olma yolunda finansal kaynak sağlamak, Türk firmalarının marka bilincini artırmak, yurtdışında olumlu Türk malı imajının oluşturulması ve tutundurulması için iletişim ve tanıtım faaliyetlerinde bulunmak ve Türk firmalarının pazar bilgisi dahilinde aksiyon alabilmeleri için istihbarat desteği sağlamaktır.
TURQUALITY® kapsamında aday şirketlerin başarı sağlaması gereken başlıklar aşağıda sıralanmaktadır;
- Stratejik Planlama ve Kurumsal Performans Yönetimi
- Marka Yönetimi
- Tedarik Zinciri Yönetimi
- Pazarlama
- Müşteri ve Ticaret Yönetimi
- Ürün Tasarım/ Araştırma ve Geliştirme
- Finansal Performans
- İnsan Kaynakları Yönetimi
- Kurumsal Yönetim
Bu göstergeler, TURQUALITY®’nin bir teşvik sistemi olmasının ötesinde Türk firmaları açısından bütünsel bir kurumsallaşma programı olduğuna işaret etmektedir. Bu doğrultuda, yurtiçi ve global pazar araştırmaları, pazarlama alt başlığının önemli bir bileşenidir. B2C ya da B2B, ürün ya da hizmet fark etmeksizin gerek programa aday gerekse program kapsamındaki markalar, TURQUALITY®’nin “araştırma yaptırma kültürüne sahip firma” nosyonuna yönelik aksiyon almaktadır.
Turquality programına başvurulduğunda yapılan değerlendirmeler sonucunda firma 100 üzerinden 50 ile 80 puan arasında alırsa Marka programına, 80 ve üstü alırsa Turquality programına yerleştirilmektedir.
Belirli başlıklardaki temel desteklerden sınırlı miktarda faydalanılır.
Marka destek kapsamında yıllık toplam üst limit 2.7 M $ .
TURQUALITY PROGRAMI KAPSAMINDA SAĞLANAN DESTEKLER
1. Gelişim Yol Haritası Çalışmaları
2. Patent – Faydalı Model – Endüstriyel Tasarim Marka Tescili/ Koruması
3. Tanıtım, Reklam Ve Pazarlama Giderleri
4. Yurtdışı Ofis – Depo – Mağaza Kira
5. Yurtdışı Ofis – Depo – Mağaza Dekorasyon
6. Yurtdışı Reyon Kira
7. Yurtdışı Showroom Kıra/Dekorasyon
8. Sertifikasyon
9. Yurtdışı Franchise Dekorasyon
10. Yurtdışı Franchise Kira
11. Tasarımcı, Aşçı/Şef İstıhdamı
TURQUALITY HAZIRLIK PROJESİ
-Turquality Olgunluk Seviyesi Analizi
Olgunluk Seviyesi Analizinden sonra Aday firmaya aşağıdaki alanlarda danışmanlık verilerek Turquality denetimine göre şirket fonksiyonları yeniden yapılandırılır.
-Stratejik Planlama ve Kurumsal Performans Yönetimi
-Marka Yönetimi
-Marka Performansı
-Tedarik Zinciri Yönetimi
-Pazarlama, Müşteri ve Ticaret Yönetimi
-Ürün Tasarım/Araştırma ve Geliştirme
-Finansal Performans
-İnsan Kaynakları Yönetimi
-Kurumsal Yönetim
-Bilgi Sistemleri Yönetimi
Bu kapsamda, Zeugma Akademi tecrübesi ışığı ve TURQUALITY® özgün metodolojimizle TURQUALITY®’nin büyülü dünyasına araştırmanın ve içgörünün gücüyle Hedef pazarınızda markalaşarak, pazar payınızı artırın.