Toplam Kalite Yönetimi Nedir?
Toplam Kalite Yönetimi, “kalite” kavramından zamanla türetilmiş, geliştirilmiş ve genişletilmiş bir yönetim anlayışı olarak ifade edilmektedir. Kalite, bir ürün veya hizmetin üstünlüğüne, uygunluğuna, doğruluğuna ve beklentiyi karşılama oranına işaret eden bir parametreyi ifade etmektedir. Bir ürün veya hizmeti diğerlerinden ayıran en temel faktördür. Zamanla kalite kavramının değişmesinin en temel nedeni olan müşteri ihtiyaç ve beklentilerinin değişimi; işletmenin tüm birimlerinde ortak bir amaçla istenilen kalite standardına ulaşma hedefini doğurmuş ve bu amaç Toplam Kalite Yönetimi terimi ile ifade edilmiştir.
Toplam Kalite Yönetimi (TKY), müşteri ihtiyaçlarını karşılayabilmek temel amacı için kullanılan insan, iş, ürün ve/veya hizmet kalite gereksinimlerinin, sistematik bir yaklaşımla ve tüm çalışanların katkıları ile sağlanmasıdır. Toplam kalite yönetimi anlayışında tüm çalışanların fikir, hedef ve katkıları sürecin girdisi olarak kullanılmakta ve tüm çalışanlar kaliteye dahil edilmektedir.
Önemli olan ürün ve/veya hizmetin iyi tanımlanmış süreç ve süreç ilişkileri ile sürekli geliştirilmesidir. Toplam Kalite Yönetimi’nde uygulama yöntemi insan, süreç, müşteri ve sürekli geliştirme 4 temel unsurdan oluşmakta ve birbirleri ile entegre hareket etmektedirler.
Toplam Kalite Yönetimi anlayışını benimsemiş işletmeler pazarda aynı ürün veya hizmeti sunan firmalardan farklılaşarak rakiplerine kıyasla öne çıkabilmektedir. Müşteri memnuniyetini merkez alan TKY anlayışı, uzun vadeli hedefleri içeren ve bu hedeflere ulaşma doğrultusunda ortak sarf edilen çaba ifadesi ile özetlenebilmektedir.
Toplam Kalite Yönetimi Eğitim Hizmetimiz
Toplam Kalite Yönetimi Eğitim kapsamı ve temel konu başlıkları aşağıdaki gibidir;
- Kalite
- Kalite Tanımı
- Kalite Kavramının Tarihsel Gelişimi ve Değişimi
- Kalite Tanımını ve Anlayışını Değiştiren Yenilikler
- Kalite Unsurları
- Kalite Önemi
- Hizmet Sektöründe Kalite
- Üretim Sektöründe Kalite
- Küresel Rekabette Kalite
- Kalitesizlik Maliyetleri
- Toplam Kalite Yönetimi
- Toplam Kalite Yönetimi Tanımı ve Anlayışı
- Toplam Kalite Yönetimi Amaçları
- Toplam Kalite Yönetimi İlkeleri
- Toplam Kalite Yönetimi Faydaları
- PUKÖ Döngüsü
- Müşteri Odaklılık Anlayışı
- Çalışan Katılımı ve Önemi
- Süreç Yönetimi ve Proses Yaklaşımı
- Sürekli İyileştirme ve Yalın Felsefesi
- Kalite Çemberleri
- İç Denetim ve Kontrol
- Başarılı İşletmeler ve Toplam Kalite Yönetimi
- Uygulama ve İyileştirme
- Toplam Kalite Yönetimi Araçları
- Örnek Uygulama
- Toplam Kalite Yönetimi Üretim Uygulamaları
- Problem Çözme Teknikleri
- Süreç İyileştirme Teknikleri
- Toplam Kalite Yönetimi’nde Performans Yönetimi
- ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Genel Bilgilendirme
- Standart Hakkında Temel Bilgilendirme
- Belgelendirme Faydaları
Toplam Kalite Yönetimi Eğitimi’nin Kazandıracakları
- Toplam Kalite Yönetimi’nde temel unsurlar ve uygulamada kullanılacak araç ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olmanızı sağlar,
- Müşteri beklentilerinizi karşılamadaki en önemli unsurun ürün ve hizmetlerin kalitesinin yükseltilmesi ve verimliliğin artırılması konusunda farkındalığın artmasını sağlar,
- İş süreçlerinizin iyileşmesine katkıda bulunur,
- İşletme içinde “Kalite” bilincinin artmasını, çalışanlarca benimsenmesini ve geliştirilmesini sağlar,
- Farkındalığı yüksek, yetkin, benimsediği süreçlerde kaliteyi hedef alan çalışan profili oluşturur,
- Stratejik planlamalarınıza yol gösterici olur,
- Ekip çalışmasının önemini ve gücünü pekiştirir,
Kimler Katılabilir?
- İşletmesinde Toplam Kalite Yönetimi anlayışını benimsemek isteyen yöneticiler ve ekipleri,
- İşletmelerin direkt ilgili departmanlarında (Üretim, Kalite, Sürekli İyileştirme, Süreç Yönetimi gibi) çalışanlar,
- Hizmet veya Üretim sektöründe çalışan ilgililer,
- Mühendislik öğrenci ve mezunları,
- Kalite Yönetimi alanında bilgi edinmek veya farkındalıklarını arttırmak isteyenler